BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 17, 2009

mEm0ri sekaki paYunG meRaH paRt 3


Sesampai saja d khemah kedua sahabat itu menarik nafas lega....maklumlah bahang mentari begitu terasa sekali menyengat kulit mereka.
"Kesian nya aku tengok kau Alya, dh macam ikan salai dah kau ni"usik Rizi.
"Ekeleh..kau tu apa kurang nya....dua kiali lima juga dengan aku..hahahahahaha"serang Alya balik.
"Ala......walaupun macam ni,tetap juga aku jejaka idaman sekolah kita ni.....kau tu apa cerita?"
"Amboi,amboi.....sedap nya mulut kau cakap........aku kan budak baik. Jadi biar lah aku mcm ni saja sampai habis sekolah..hahahahahahahaha" berderai gelak ketawa dua sahabat itu.
Sedang asyik kedua sahabat itu ketawa, tiba-tiba ada suara menyapa Alya dari belakang. Alya kenal benar dengan suara itu, empunya suara itu lah yang menjadi pujaan hati si anak gadis itu selama bertahun-tahun. Setiap kali bersua pasti jiwanya melayang seperti debunga di tiup angin petang.
"Hai Al, baru sampai ka?"kata berupa soalan yang diajukan kepada si gadis manis.
"Errrr....."lantas Alya menganggukkan kepalanya sambil menjeling Rizi yang tersenyum kambing di sebelah nya. Dia pasti Rizi pasti sedang tertawakan dia di dalam hati melihat keletahnya yang kaget apa bila ditegur dek putera idamannya itu.
"0k lah Al, Andy,aku nak pergi dulu,"seakan memahami situasi sahabatnya itu,Rizi meminta diri untuk beredar dari situ.
"Ekeyh,kau nak pergi ke mana tu Zi?"soal Alya .
"Aku nak pergi jumpa dengan peminat-peminat aku dulu."sempat lagi mamat itu membuat lawak sambil beredar.
"Lama tak jumpa Al?"s0al Andy.
"Ha? Ya kah? Lama kah?"soal Alya acuh tak acuh,dalam hati tuhan saja yang tahu.Ingin sahaja dia mel0mpat sakan kegembiraan di tengah padang .
"Ya lah......kalau aku tak tegur mesti kau tak tegur aku ni...maklumlah, kau kan orang besar sek0lah ni.........hahhaahhaha"
"Ekeleh.....engkau tu yang jual mahal sangat kat aku"bisik Alya dalam hati.
"Eh,tak ada lah....mana ada aku ni tak nak tegur kau,kita kan kawan?"jawab Alya
"Kawan???Huh......aku suka kat engkau lah!!!!!!"jerit si gadis dalam hati. Terasa laju jantungnya berdetak.
"0k lah.....eyh,kau tak ada ambil apa-apa acara ke tahun ni?"
"Aku?Aku ambik acara l0mpat tinggi je,"jawab Alya sambil tersenyum.
"Ya ke?"
"Ya lah......itu lah kau tak ada datang semasa latihan dan pemilihan dulu."Geli hati Alya melihat Andy terus percaya bahawa dia ada mengambil acara tersebut.
Sang jejaka cuma tersengih mendengar ucapan si gadis yang berpayung merah itu."Al, jom kita pergi ke seberang sana. Aku nak pergi ke kantin lah.J0m ikut aku."ajak si pujaan hati Alya itu.
Bagaikan bulan jatuh ke riba,Alya menganggukkan kepala sambil mengikuti langkah si jejaka. Berteduhkan sekaki payung merah di bawah terik panas mentari, si gadis melangkah berdua bersama pujaan hatinya menuju ke kantin sek0lah.


t0 be c0ntinue..............

0 comments: